Vraag tot extra beveiliging in Poperinge naar aanleiding van terreurdreiging

Op 4 december 2015, over deze onderwerpen: Veiligheid, Veiligheid (politie en brandweer)

N-VA Poperinge heeft gevraagd aan het stadsbestuur om maatregelen te treffen om de veiligheid van de Poperingenaar in de mate van het mogelijke zo veel mogelijk te garanderen bij evenementen naar aanleiding van de terreurdreiging in België.

Gemeenteraadslid Jean-Marie Blondeel: "We denken daar bij aan de evenementen waar groepen mensen samen komen, vooral aan de evenementen en fuiven die plaatsvinden in JOC De Kouter, de Maeke Blyde of de Croone in Proven of andere stadszalen in de deelgemeentes…maar ook in de Poperingse scholen."

Voor de evenementen hebben we gevraagd of de politie een kijkje komt nemen bij deze evenementen. We vragen ook dat de nooduitgangen steeds gevrijwaard blijven. We vragen ook of de organisatoren, stewards of fuifbuddy’s van de evenementen steeds gebriefd worden op voorhand. De bezoekers moeten bijvoorbeeld gecontroleerd worden op hun zakken.

Tenslotte vragen we om de poorten dicht te houden tijdens de schooluren. Nu kan iedereen vrij in en uit wandelen tijdens de schooluren.

Voor N-VA Poperinge lijkt de kans op het eerste zicht vrij klein dat er in onze hoppestad ook terreurdreiging kan zijn zoals in Parijs, onze gemeente licht dicht bij de Franse grens. Een gewaarschuwd man is er 2 waard.