Terugblik info- en debatavond: "Drugs en jongeren in de Westhoek"

Op 21 oktober 2016

Op dinsdag 18 oktober vond de info- en debatavond plaats: "Drugs en jongeren in de Westhoek. Dit ging door in CC De Ghybe in Poperinge. Vlaams parlementslid Björn Anseeuw uit Oostende, professor Jan Tytgat van de KULeuven en directeur van Kompas vzw Jan Theuwen spraken over hun ervaringen met drugs en het beleid hierrond. Er werd interactief met het publiek overlegd. Communicatieverantwoordelijke Ben Glorieux trad op als moderator.

N-VA Poperinge mocht een 50-tal geïnteresseerden verwelkomen. Moderator Ben Glorieux: "We zijn tevreden dat heel wat mensen uit het veld komen luisteren zijn. We mochten CLB-medewerkers, opvoeders uit tehuizen, leerkrachten en opvoeders van scholen verwelkomen. Want voor hen hebben we dit georganiseerd. De mix om iemand uit het beleidsveld (Björn Anseeuw), uit het werkveld (Jan Theuwen) en uit wetenschappelijke hoek (Jan Tytgat) te verwelkomen over dit thema, werd bijzonder gesmaakt door het publiek. Aan de hand van stellingen konden de pannelleden hun bevindingen weergeven over drugs."

Bijna 1000 mensen hebben via de livestream het debat herbekeken. Dit kan nog steeds op de Facebookpagina van N-VA Poperinge op datum van 19 oktober.