N-VA Poperinge wil rotatie voor aanbieders op 48uur.be

Op 2 oktober 2015, over deze onderwerpen: Toerisme & evenementen

Poperinge - Gemeenteraadslid Charlotte de Wit – Vyvey (Poperinge) heeft een oproep gedaan op de gemeenteraad van 28 september om een rotatiesysteem in te voeren op de website van 48uur.be zodat alle Poperingse aanbieders van cafés, logies en restauranthouders aan bod kunnen komen. Communicatieverantwoordelijke Ben Glorieux (Watou) vindt 48uur.be een goed initiatief maar hekelt dat een select clubje van aanbieders op de website komt: “Dit werkt concurrentievervalsing in de hand, dit kan niet bij een overheidsinitiatief. Dit geldt ook voor andere gemeentes zoals Ieper, Roeselare, Kortrijk, Oostende en Brugge.”

“Met de website www.48uur.be lanceert provinciebedrijf Westtoer een nieuwe campagne voor de promotie van zes West-Vlaamse steden, namelijk Brugge, Ieper, Kortrijk, Oostende, Poperinge en Roeselare. Deze steden worden samen gepromoot in binnen- en buitenland. De website toont de mensen hoe ze in 48 uur een degelijk verblijf kunnen hebben”, aldus gemeenteraadslid Charlotte de Wit – Vyvey op de gemeenteraad van 28 september.

“Als N-VA-fractie vinden we dit een zeer goed initiatief voor Poperinge. De schepen van toerisme is als vertegenwoordiger van de Westhoekgemeentes lid van de raad van bestuur van Westtoer en heeft dus ook een stem in deze actie. We hebben gepleit om ook andere aanbieders aan bod te laten komen met een roterend systeem op de website 48uur.be. Op provinciaal niveau heeft de N-VA-fractie bij monde van provincieraadslid Luc Coupillie (Diksmuide) dit ook aangekaart bij Westtoer voor alle deelnemende steden. Een select clubje van cafés, restaurants en logieshouders aanprijzen bij een overheidsinitiatief kan niet.”, besluit communicatieverantwoordelijke Ben Glorieux.