Arrangementen met lokale horeca uitwerken bij Poperingse WO1-evenementen

Op 30 juni 2015, over deze onderwerpen: Toerisme & evenementen

Poperinge – N-VA-gemeenteraadslid Geert Ganne (Proven) en communicatieverantwoordelijke Ben Glorieux (Watou) vragen om de horeca nauwer te betrekken bij Poperingse WO1-evenementen. Arrangementen en combi-tickets kunnen in de toekomst aangeboden worden aan Poperingenaars en toeristen.

Gemeenteraadslid Geert Ganne (Proven): “De voorbije maanden werden er diverse WO1-evenementen geprojecteerd in Poperinge. 'Woeste Waanzin' op 30 april, 1, 2 en 3 mei op het kasteeldomein van De Lovie. Flanders Fields, eindbestemming Poperinge de voorbije 2 maanden op de Britse militaire begraafplaats Lijssenthoek. Deze laatste productie kostte de stad 250.000 euro. Voor onze keikoppen en inwoners van deze streek een heuse belevenis en wellicht ook voor toeristen. In de toekomst gaan er nog ongetwijfeld WO1-evenementen geprojecteerd worden in Poperinge.”

“We vragen dat de dienst Toerisme de lokale horeca nauwer betrekt bij toekomstige evenementen. Er kunnen combi-tickets aangeboden worden zodat toeschouwers dit kunnen combineren met een bezoek aan een Poperings restaurant of een overnachting in een hotel, B&B of vakantiewoning? Deze arrangementen moeten in principe goedkoper zijn dan mochten ze individueel geboekt worden”, besluit communicatieverantwoordelijke Ben Glorieux (Watou).

De schepen van toerisme Jurgen Vanlerberghe (Samen) is het idee niet genegen. De ervaring van het verleden leert dat arrangementen niet werken, in het verleden werd dit geprobeerd met de poëziezomers van Watou. Het stadsbestuur stelt voor dat de horeca zelf pakketten opstelt.

Arrangementen